שעוני היד היקרים בעולם

March 19 2023Cfao

אריה גולדין על השעונים היקרים בעולם

שעונים זוכים להערכה רבה ומזמן הפכו לסמלי יוקרה ומעמד. בכתבה זו של אריה גולדין אתר הבית שעוני יוקרה – מובאת סקירה על שעוני היד היקרים בעולם תוך הצצה לביטוי האומנותי הורולוגי שלהם.  אז נכון לפסוק ולהגיש שאכן יש כמה שעונים ששווים כל שקל מתג המחיר שלהם. ריכזנו כאן כמה מהטובים ביותר.

הסיבוך הגדול של Lange & Sohne

השעונים היקרים ביותר בעולם מגיעים ממותג שידוע במצוינות ההורולוגית שלו. השעונים שלו מאושרים ככרונומטרים על ידי מתקן בדיקות מעבדה גרמני של צד שלישי בשם Wempe.

Lange & Sohne הוא אחד המותגים הבודדים שעדיין מייצרים את התנועות שלו בגרמניה. המשמעות היא שכל השעונים שלו מורכבים פעמיים, פעם אחת לפני שהם נבדקים ופעם אחרי שהם מורכבים.

בשנת 2013, המותג הציג לראשונה את השעון המורכב ביותר שלו עד כה: ה-Grand Complication, הכולל גרנד סונרי, לוח שנה נצחי וכרונוגרף של שבריר שניות עם שניות מעופפות. זוהי כיתת אמן בהמצאה הורולוגית, והיא עדות ליכולתה של החברה הגרמנית לדחוף את גבולות עיצוב השעונים.

המורכבות שלו וצפיפות הסיבוכים הופכים אותו ליצירת אמנות אמיתית. התנועה המורכבת שלו מייצגת את האתגר האולטימטיבי עבור שענים, מכיוון שהיא דורשת מידה רבה של דיוק. זה גם צריך להיות מותאם והרמוני לעבוד בצורה מושלמת עם שאר הרכיבים השונים, וזה לא קל כאשר כל התנועה היא מכונת סלילה ידנית מסובכת.

יצירה אמנותית של גרובל פורסי 1

הראשון בסדרת “Art Piece” של המותג, דגם זה הוא שיתוף פעולה בין Greubel Forsey והמיקרו-פסל הבריטי ווילארד וויגן. הוא כולל אופטיקה מגדילה משולבת בצד המארז המאפשרת לך לראות את פסל המיקרו של וויגן בתוך השעון.

המיזוג הזה של שעונים ואמנות הוא אחד חשוב, במיוחד עבור שעונים יוקרתיים, מכיוון שרבים מהם דורשים בעלי מלאכה למלאכה ולסיים את החלקים. ראוי גם לציין ששעונים אלו נמכרים לרוב בכמויות מוגבלות, מה שהופך אותם ליותר ערך.

דבר נוסף שמייחד את החלקים של Greubel Forsey הוא גימור התנועה שלהם, הכולל לוחות תנועה מוזהבים בצבע זהב מנוגדים עם ברגי פלדה כחולים. זה סגנון שמייצג את המורשת של שני מייסדי המותג, רוברט גרובל הצרפתי וסטיבן פורסי האנגלי.

טורבילון גברים של קורום

ממוקם בלה שאו-דה-פונד, שוויץ, קורום היא יצרנית שענים שוויצרית יוקרתית. הם ידועים בעיצובים הנועזים והבולטים שלהם.

יש להם מספר סדרות לבחירה. כמה מהפופולריים שבהם הם גביע האדמירל ואוסף גשר הזהב שלהם.

שעונים אלה פופולריים בקרב גברים ונשים כאחד בגלל הסגנון, הפונקציונליות והתכונות השימושיות שלהם. הם גם איכותיים ועמידים במיוחד.

אחת הקולקציות הבולטות שלהם היא גשר הזהב שהושק במקור ב-1980 והיה עיצוב פורץ דרך בהורולוגיה.

שעון זה הוא מבט עכשווי על העיצוב המקורי שעודכן לשנת 2012. גשר הזהב Tourbillon Panoramique מציג נראות של 360 מעלות עם שימוש בלוח ספיר ראשי וגשרים.

שעון זה כולל מארז טיטניום ורצועת גומי שחורה. התנועה עשויה מסגסוגת מיוחדת עמידה בפני קורוזיה בשם ARCAP המצופה רותניום שחור. יש לו עתודת כוח גדולה של 72 שעות.

אריה גולדין Hublot

המפץ הגדול של הובלוט

הובלוט, שנוסדה בשנת 1980 על ידי קרלו קרוקו, ביססה את עצמה כמותג עם עיצובים מובהקים ושילובי חומרים יוצאי דופן. יצרנית השענים השוויצרית, הידועה ב”אומנות ההיתוך” הייחודית שלה, ממזגת חומרים בדרכים לא שגרתיות כדי ליצור שעונים שהם גם יפים וגם מתקדמים מבחינה טכנולוגית.

כשז’אן קלוד ביבר השתלט על החברה ב-2004, הוא מיד ראה הזדמנות להחיות מותג שעמד על קיפאון זמן רב. הוא האמין שיש נישה לשעון נועז ובולט שמציג ומשלב כמה חומרים וצבעים מנוגדים באנסמבל אסרטיבי וגברי.

זה בא לידי ביטוי בסדרת המפץ הגדול, שהקימה מחדש את Hublot כשחקן מוביל בתעשיית השעונים. עם העיצוב האוונגרדי והתככים הטכניים והוויזואליים שלו, המפץ הגדול הפך לקבוצת דגמים פופולרית בתוך המותג. עם תנועה פנימית ייחודית, שעוני Unico, Hublot Big Bang זמינים במגוון סגנונות ומהדורות מוגבלות.

#אריה גולדין
#הובלוט
Share: